K&S Stúdió

Stílustanácsadás, sminktanácsadás, színtanácsadás felsőfokon

Stílustanácsadás nőknek, stílustanácsadás férfiaknak

2018.07.26.

Sokan érdeklődtök afelől, hogy a nőknek szóló stílustanácsadás miben különbözik a férfiaknak szóló stílustanácsadástól. Nos, röviden összefoglalva: a módszerek azonosak, a megközelítés azonban némelykor igen eltérő.

A módszerek valóban azonosak, hiszen nők és férfiak ugyanazokba a színtípusokba sorolhatók, testalkatuk jellemzői alapján ugyanúgy különböző típusokba sorolhatók. Stílustanácsadóként azonban bátran állíthatom, hogy a férfiak öltözködéshez való viszonya merőben más, mint a nőké. Ennek ellenére az itt leírtak nem alapulnak reprezentatív felmérésen és nem igazak minden nőre és minden férfira...

Stílustanácsadás

nőknek

férfiaknak

színanalízis
színkombinációk
zakó+ing+nyakkendő
+nadrág színkombinációk
hajszínek kiválasztása
paróka próba
sminkszínek kiválasztása
alkatelemzés
megfelelő szabásvonalak
kiválasztása
gardróbrendezés
vásárlás
A férfiak akkor veszik igénybe a stílustanácsadást és a hozzá kapcsolódó szolgáltatásokat, ha szeretnék leegyszerűsíteni a vásárlás folyamatát, ha nyűgnek érzik a megfelelő szettek összeválogatását, de fontosnak tartják, hogy harmonikus, stílusos legyen a megjelenésük. Kicsit unják az elméleti fejtegetéseket, kevésbé érdekli őket, hogy milyen színtípusba, vagy alkat típusba tartoznak, de udvariasan végighallgatják. :) A vásárlásban gyakran kérnek segítséget. Szeretik, ha a stílustanácsadó összeszedi az összeillő cuccokat, különösen díjazzák, ha a próbálgatás nem tart sokáig. Egyszóval a végeredményre koncentrálnak. :)

A másik ok, amiért egy férfi stílustanácsadóhoz fordul, hogy az üzleti etikett szabályainak megfelelő és ízléses legyen a megjelenése. Másképp: nem akar lebőgni az üzletfelek, vagy az ügyfelek előtt.

Az igazsághoz tartozik az is, hogy férfitársaink többségének nem tökéletes a színérzéke, ezért nehezebben igazodik el a színtípusok világában. A legtöbb férfiú beéri 4-5 színnel, ezeket variálja, új színeket nehezen vezet be a ruhatárába.

Ezt az ábrát már biztosan sokan láttátok a google-on. Ez is egy apró különbség férfiak és nők agyműködése között.

Azonban nem csupán a színérzékbeli különbségek okozzák, hogy férfitársaink kevesebb színt használnak az öltözködésben. Anélkül, hogy szociológiai fejtegetésbe kezdenék, azt gondolom, hogy manapság  a színes, kreatív, vagy no pláne tarka öltözködés a hölgyek privilégiuma, csak nagyon kevés férfi kísérletezik a színgazdagabb, változatosabb öltözködéssel, és ha mégis ezt teszi, meglehet, hogy megjegyzések tárgyává teszi magát. A többség marad a fekete, a szürkék, a kékek, és a földszínek biztonságos területén. Az élénkebb színtípusoknál ezért igen körültekintően kell összeállítani a férfiruhatárat. Ilyenkor érdemes a semleges színekre alapozni és az élénkebb árnyalatokat kiegészítőként csempészni az alapruhatárba. Ezt a módszert bátortalanabb, vagy dress code-okhoz kötött hölgy vendégeimnek is ajánlom.

Ruházkodás

nők

férfiak

vásárlás
motivációja
  • szórakozás
  • kikapcsolódás
  • barátnős program
  • lelki szükséglet
  • megoldandó feladat
  • kockázatkerülés
vásárlás menete
  • élményvezérelt
  • ráérős
  • kísérletező
  • kíváncsi
  • céltudatos
  • gyors
  • márkahű
  • gyakori az internetes vásárlás
öltözködés
motivációi
  • önkifejezés
  • tetszeni vágyás
  • kreatívitás kiélése
  • kényelem
  • megfelelni vágyás
  • üzletfelek megnyerése
gardrób
  • kreatív
  • változatos
  • túlburjánzó, olykor áttekinthetetlen
  • áttekinthető
  • jól variálható
  • kevésbé kreatív, olykor ötletszegény
színek
  • színpalettájának nagy részét
  • használja, szereti a világos és
  • élénkebb színeket
  • 4-5 színt variál,
  • szereti a semleges és sötét színeket,
    kevés élénk színthasznál

A férfiak számára általában nem jelent kihívást a gardróbszekrény áttekintése, mivel többnyire nem túlságosan nagy a ruhatáruk, és ami talán még ennél is fontosabb, sokkal kisebb a ruhafajták száma, mint a hölgyeknél.

A nők számára az öltözködés nem csupán egy megoldandó feladat, inkább önkifejezési eszköz és egyben lelki szükséglet is. A hölgyek jellemzően otthonosabban mozognak a színek és stílusok között, legtöbbjüknek igen jó a színérzéke, a vásárlás pedig számukra sokkal inkább szabadidős program, mint egy szükséges és időrabló tevékenység. Mivel többségük impulzusvásárló és a ruhavásárlás sokszor inkább önmaguk jutalmazása, vagy kényeztetése, mint racionális és tudatos „árubeszerzés”, a gardróbjuk időnként egészségtelen méretűvé dagad. Az átláthatatlan ruhatömeg egyre kényelmetlenebbé válik, főleg azért, mert az újonnan beszerzett darabokat nincs hová tenni. :) A stílustanácsadástól azt várják, hogy a megfelelő színeket és szabásvonalakat megismerve szűkíthetik a merítést és kigyomlálhatják a gardróbszekrényt. Sokan szeretnének tudatosabban vásárolni és csak a valóban használható, stílusos és önazonos ruhadarabokat megvásárolni.

Hölgy vendégeim egy része a stílustanácsadást egyfajta jutalomnak fogja fel, sokszor hallottam már, hogy azért keresnek fel, mert szeretnének végre egy kis időt csak önmagukra fordítani. Szeretnének egy kicsit szebbek, csinosabbak, harmonikusabbak lenni, megújulni. Számukra a stílustanácsadás terápia is. Ezt férfi vendégeimnél meglehetősen ritkán tapasztalom.

Stílustanácsadóként kihívást jelent, hogy az elhangzott tanácsok valóban belsővé váljanak és az urak önmaguk is képesek legyenek alkalmazni a javaslatokat. Emellett a tanácsadásnak kellően szórakoztatónak is kell lennie, hogy férfi vendégei figyelmét fenn tudja tartani a tallkozó végéig. :) A hölgyek szeretnek belemélyedni a részletekbe, ugyanakkor a szakmai kérdéseken túl a lélek dolgai is gyakran terítékre kerülnek, éppen ezért fontos számukra a tanácsadó és vendég közötti bizalmi légkör.

***

vissza