A személyes megjelenés és a cégarculat harmóniája, avagy a vevőcsalogató személyes márka.
Ebben a blogbejegyzésben megtudhatod, hogyan lehet olyan figyelemfelkeltő és vevőcsalogató vizuális élményt nyújtani, amellyel erősíted a vállalkozásod hitelességét és növeled a bevételedet. Fedezd fel az egyedi színek és stílusok kombinációjának erejét, és tanulj meg az egyéni stílusodat összehangolni a vállalkozásod arculatával.
Ha te is eltöltöttél már pár évet vállalkozóként, biztosan tudod, hogy a talpon maradáshoz folyamatosan jobbá kell válnod a szakmádban. Mivel a vállalkozásunkra legtöbben a „gyermekünkként” tekintünk, energiát és időt nem kímélve, folyamatosan képezzük magunkat. De bármennyire is szívügyünk a vállalkozásunk és bármennyire professzionális is a tevékenységünk, manapság azzal kell szembesülnünk, hogy egyre nehezebb láthatónak maradni a potenciális ügyfélkörünk számára.
Ha sikerül is jól pozicionálni magunkat a keresőkben és kellően sok pénzt elköltünk hirdetésekre ahhoz, hogy elérünk a célcsoportunkhoz, akkor is csupán pillanatok állnak rendelkezésünkre, hogy felkeltsük magunk iránt az érdeklődést, hogy első látásra is megragadó, egyéni és autentikus legyen az a kép, amit közvetítünk.
Mi lehet a megoldás? Mi ragadhatja meg a leendő ügyfeleink figyelmét?
A profi módon felépített személyes márka segít abban, hogy igazán figyelemfelkeltő és vevőcsalogató vizuális élményt nyújts, ráadásul a profi személyes márka nem csak az üzleti kapcsolatok építésében és az új ügyfelek szerzésében játszik fontos szerepet, hanem a magabiztosságod erősítésében is.
Ebben a blogbejegyzésben néhány hasznos gondolatot osztok meg veled a vállalkozói megjelenés és a cégarculat összefüggéseiről, hogy a személyes márkád is professzionális legyen, és a legtöbbet hozhasd ki magadból és a karrieredből!
A vállalkozó személyes stílusának és a cégarculatnak a harmonizálása nélkülözhetetlen a vállalkozás hitelessége és beazonosíthatósága szempontjából. Első lépésként érdemes átgondolni az egyéni stílusodat, az egyéni preferenciáidat és azokat a jellemzőket, amelyek kifejezik a személyiségét.
- Milyen színek illenek hozzád?
- Milyen színkombinációk, színhangulatok emelik ki legjobban a személyiségedet?
- Milyen szabásvonalak illenek a testalkatodhoz?
- Milyen az öltözködési stílusod? Miben érzed jól magad, mitől érzed úgy, hogy önmagad vagy?
- Összhangban van-e mindez a vállalkozói tevékenységeddel?
Ezután a cégarculatot is érdemes áttekinteni, beleértve a vállalat logóját, színeit, betűtípusát, általános megjelenését és átgondolni, hogy vajon a személyes stílusod mely elemei illeszthetők be könnyen a cégarculatba. Fontos, hogy ezek az elemek a vállalkozás által képviselt értékekre is utaljanak.
Felveheted a személyes stílusod egy hangsúlyos részletét a cégarculati elemek közé. Ez lehet egy egyedi ékszer, amit mindig viselsz, egy rád jellemző, különleges szemüveg, amely megjelenhet a céglogóban. Használhatsz olyan színeket a cégarculatban, amelyek jól illeszkednek a személyes stílusodhoz. Például, ha a kedveled a letisztult, neutrális színeket, ezeket be lehet építeni a logóba, weboldalba, vagy marketinganyagokba.
Nem jó ellenben, ha a személyes stílus elnyomja a cégarculatot, vagy eltér a vállalkozás fő üzenetétől. De az sem szerencsés, ha teljesen feláldozod a saját stílusodat a cégarculat oltárán, mert így nem leszel autentikus és nem fogod magad jól érezni a bőrödben.
A vállalkozói stílus és a cégarculat harmonizálása során a megfelelő egyensúly megtalálása a legfontosabb. Az egyéni stílus és a vállalkozás arculata közötti összhang elősegíti a vállalkozás hitelességét, professzionalizmusát és támogat abban, hogy a veled kapcsolatba kerülők könnyen visszaemlékezzenek rád és a tevékenységedre.
Példaképpen a saját személyes márkám kialakítását mutatom meg neked. A leírtakat láthatod a fenti képen, de a honlap egészén nyomon követheted a személyes márkám vizuális elemeit.
Alapvetően a letisztultságot, a nem hivalkodó, lezser eleganciát, a kényelmet kedvelem, ez határozza meg a stílusomat és az életszemléletemet is. Törekedtem rá, hogy ez a vállalkozásom arculatában is tetten érhető legyen, ez határozta meg a betűtípus választást, a színvilágot és a logó formáit is. Fő színnek mindenképpen egy türkiz árnyalatot szerettem volna választani, mert ez egy univerzális, jó hangulatú szín, amely minden színtípusnak jól áll, és én magam is gyakran viselem.
A türkiz mellé még egy hideg és egy meleg színben gondolkoztam, hogy mind a négy alap színtípushoz kötődjön az arculat színvilága, ugyanakkor arra is törekedtem, hogy a három szín harmonizáljon egymással, így egy hármas színhangzatot választottam, ahol a három szín (türkiz, fukszia és napsárga) egymástól egyenlő távolságra helyezkedik el a színkörön. Ezeknek a színeknek világosabb és sötétebb változatai is előfordulnak az arculatban.
Így alakult ki az a színharmónia, amely aztán a formákkal is kiegészült. A "színes körök" a makeup palettákat szimbolizálják, egyben igazán nőies formák. Ha valaki meglátja ezt az arculatot, akkor a színek és a formák szavak nélkül is üzennek számára.
Igyekezz te is egyedi megoldásokat alkalmazni. Ne másold mások jól bevált arculati elemeit és stílusát. Egyrészt azért, mert ez nem etikus, másrészt azért, mert hamarosan azt tapasztalod majd, hogy a tiéd a századik hasonló cégarculat… A személyiség és a cégarculat harmonizálása tehát mára nélkülözhetetlen eszközzé vált a vállalkozások hitelességéhez, a kapcsolatépítéshez és a piaci versenyben való helytálláshoz.
Ha szeretnél profi segítséget kérni ahhoz, hogy igazán egyedi és eredményes legyen a személyes márkád, vedd fel velem a kapcsolatot!